Прочетен: 1846 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 06.11.2011 15:39
Америка е номер едно .
Tози факт се втълпява от самото раждане на всеки "здравомислещ американец "
Всеки нов технологичен продукт там обаче действително е с цени в пъти под за гражданите на Америка и цени в пъти над за останалият свят .
Kindle-Четвъртата версия на четеца за книги на Amazon е евтината, по-добрата по-красивата всъщност най модерната от всички предходни серии и версии на конкуренти продукти.
Kindle е само пример но вие можете със същият успех да разгледате всеки един високотехнологичен продукт на американска компания продаван навсякъде .
Kindle в момента на пускането на четвърто поколение продукт в САЩ предизвика фурор, с нововъведенията като инфрачервена тъч скрийн технология, множество удобни функции ,по добри портове и тн . но основно с цената си.
Най-евиният модел започва от 79 долара.
Тъч варианта стартира от 99 долара.
Phome 4 S е с цена 199 долара
Канон 18 мегапискела Професионален Цифров Апарат е 700 -850 $
Сони бравия 3D HDTW 56 Инча е 1200 -1450 $ обсег .
Разбира се новите продукти се предлагат и в Европа-но :
За европейските потребители всичко става супер недостъпно и не само това .
Америка не за пръв път показва технологично пазарно превъзходство пред останалия свят.
За да е още по-ясно, европейците едва сега навлизат в кризата която забърса половината банков сектор на Северна Америка от 2004 насам. Европейците изостават технологично в глобалната икономика.
Европейците имат мита ,такси и протекционизъм на пазара и затова поръчка от Лондон на най-евтиния Kindle скача до 142.50 долара.
Положението при телевизори ,камери и лаптопи е още по отчайващо
като стигаме пълният абсурд телевизирът на SONY BRAVIA идентичен фабричен номер за 1200$ в Сащ да гони цената 6000 лева в България.
Отдалечавайки се от САЩ в посока на изток разликата в цената расте
експоненциално се увеличава.
Да поръчате новия Kindle през български онлайн магазин цената ще е 200 долара.(без митата итранспортн
В обикновените магазини по-старият модел на четеца на книги може да се намери за 430 лв. А да не забравяме, че тук става въпрос за най-евтиния модел, без тъч екран и с много по-малки технологични възможности. По-хубавите модели са достъпни за сега само в САЩ.
И вероятно ситуацията ще остане такава, докато следващото поколение на продукта не дойде на дневен ред, така американското технологично превъзходство ще бъде напълно запазено.
Поуката ?
Очевидно в България технологичните новости и продукти са скъпи но не само ами и остарели.
Нещо повече, американските компании използват т. нар. каскадно ценообразуване.
Докато в САЩ цената е достъпна за всички- и в това имам предвид абсолютно всички хора които работят на изток постиженията на американския научен гений, произведени в Китай и Малайзия,Индия ,Пакистан ,Бангладеш и Шри ланка се предлагат само на най заможните клиенти.
Този подход има двояко значение. От една страна така се обира каймакът на пазара, което е добре за нормата на корпоративните печалби, макар и до голяма степен за сметка на оборота.
По-важното е, че така ясно се показва първостепенната роля на САЩ в света като единствен неоспорим технологичен лидер .
Обикновеният американец може да си позволи продукти, достъпни само за богатите чужденци и при това с отчайващо по-добри параметри ,по нови и в пъти по високо качествени продукти ..
Ето така се гради национално самочувствие всеки ден, с всяка покупка. Ето защо наличието на собствено Ноухау е толкова важно не само за икономиката, но и за нацията. Това може да звучи твърде меркантилно, но в съвременния свят самочувствието чертае разделителната линия между богатите и бедните държави.
В всеки SHIPING DEPARTMENT на Американска Корпорация ще забележите нагледно оцветените таблици илюстриращи зонирането на света .Това рядко се намира в интернет но пък го има в доктрината на Американското правителство и Белият дом за запазване на технологичото лидерство на нацията .
1-Америка зона първа в таблицата.
2-Германия ,Швейцария ,Англия зона втора
3-Трета зона всички останали .
Компонентите в качествено отношение за всички държави извън първа са с изключителен на брой отклонения в стандарта съпоставимо с изискванията налагани от зона едно -Америка
Дефектните отклонения и нива са в пъти над нормите.
North America запазва най качествените продукти за собственият пазар като дори германският и швейцарският пазар не предоставят качеството което е законоизискуемо по стандарт в North America .
Да не говорим че родна България липсва в картите за зониране на какъвто и да е износ .
Ако има тчетвърти свят който получава единственно "дефектни морално и технологично остарели боклуци " произвеждани от Америка то България попада там .
За да онагледим какво става ще вземем Интел Корпорация която произвежда 100 000 процесора ,Сони с 2000 Телевизора BRAVIA
Според наложените ограничения тези 100 000 процесора и 2000 телевизора съответно заради изходни дефекти или невъзможност да се вместят в качествените параметри необходими за северно американския пазар стават съответно 95000 процесора и 1800 телевизора които не отговарят абсолютно по никакъв начин на качественият контрол и изискванията на критерият за качество, сумарни дефекти в компонентите и материала предназначени за импорт към North America което е стандарт.
Останалите бройки отделени от партидите се вливат в Американският пазар а останалите "дефектни " автоматично се определят като недопустими за импорт в САЩ с причина брой "дефекти" в изходният материал или крайният продукт неотговарящи на стандарта и биват изпратени автоматично към всички останали държави .
Това е и основна причина за факта че лаптопа ви на 2 месеца изгаря ,че телевизор SONY BRAVIA за който броихте 5000 лева още на първата година дава дефект в транзисторите и входовете че камерата е дефектна още с отварянето .
Светът се захранва с морално остарелите боклуци на Америка и ние заплащаме Premium Цена за тях .
По принцип в САЩ същата цена или в пъти по ниска купува топъл продукт излезнал от фабриката с безупречно качество и политика по поддръжка и връщане.
Стратегически приоритет на Америка е да поддържа забранителен режим на експорт на технологи който са ръбъти върхът на технологичната новост като те ги експортират или с голямо закъснение или в минимално количество
(всички под стандартa наложен за North American Market )
с каксадно ценообразуване на цени което е допълнителен фактор оскъпяващ технологията правеща я силно недостъпна за всички.
Така се гради именно политика и стратегически приоритети за технологична напредналост .
Така се запазва тази технологична напредналост по всякакъв възможен начин-това е основната идея на Вашингтон.
Ценообразуването е друг фактор където правителството силно субсидира високотехнологични си компании за да направи възможно в САЩ крайният потребител да заплаща всъщност не реалната цена на технологията а разликата в нея .
В BESTBUYUSA.COM всичко се нарежда :
-56 инчов SONY Bravia -1200-1400 $
-DELL с 12 гигабайта памет и 3D възможностти 600-800 $
-Навигатор Гармин с голям екран 70 $
И така по реда на всичко останало имаме много още какво да желаем но пък добрата страна е че в Европа може да се похвалим с най доброто синьо сирене и сравнително по евтино море в България .( въпреки че е относително е да се нарече евтино нещо съпоставимо с 12 $ на вечер хотелите на Лас Вегас и Атлантик Сити )
И България вече струва -will cost arm and leg very soon just living here .