Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.02.2012 01:50 - Един истински българин на място
Автор: aidriell Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 4008 Коментари: 0 Гласове:
3



image


Иван Татарчев е роден на  29 август 1930 г. в София.
1952 г. завършва право в СУ.
Работи като адвокат в Малко Търново, Разлог и Разград. От 1958 г. до 1961 г. е лишен от право да упражнява професията си по политически причини.и работи като каменоделец 5 години, след което му се възстановяват правата да практикува.Реабилитиран е като репресиран от комунистическата власт. С указ на президента от 19 февруари 1992 г. до 19 февруари 1999 г. Иван Татарчев заема длъжността главен прокурор на България.

Какво мислите за общата кандидатура срещу ДПС в Кърджали?
Лично аз считам, че такава обща кандидатура в Кърджали срещу ДПС не може да има, тъй като ДПС, макар че е една противоконституционна партия на етническа основа, участва във властта заедно с бившите комунисти, сега БСП, и тези, които най-много грабиха страната - царедворците на Симеон Сакскобурггота.

Комунистите – децата им върнаха ли се на бял кон?
Комунистите, за съжаление, се върнаха на бял свят. Съществува една пълзяща реставрация в комунизма, на комунизма не като идея, но като управление. Това се извършва чрез техните деца, внуци, снахи.
В така наречената БСП са най-богатите хора в България.Това не е тайна. А и те нямат никаква социална политика. Дошли са вероятно, за да използват властта за задоволяване на своите незаконни нужди, т.е. да продължат ограбването на държавата. За съжаление много малко хора знаят или вече забравиха какво беше по време на комунистическия режим. България беше осеяна с концентрационни лагери, наречени цинично трудово-възпитателни общежития, в които бяха изпращани хора без съд и присъда. Голяма част от тях не се върнаха по домовете си, защото бяха убити, други умряха от жестокия режим на лагерите, а трети, след като излязоха, не можеха да се реализират. Аз съм разследвал престъпления, които са извършвани в лагери в Ловеч, защото с другите лагери по физически причини това не беше възможно. Убийците от предишните лагери като Белене и много други бяха вече отишли там, където им е мястото – при Рогатия. Но аз считам, че тези престъпления, които извършиха комунистите спрямо човечността и човечеството, не могат да бъдат забравени и само на това основание тази партия трябва да престане да съществува като политическа формация. Затова защото прадедите на хората в нея в миналото не се различаваха с нищо от проявите на националсоциалистите в хитлеристка Германия. След това комунистите имат и едно друго много тежко наследство. Те извършиха едно абсолютно национално предателство по нареждане на Информбюро. България беше място за срещи на агенти на скобските комунисти, в България имаше техни учители, библиотекари, които малцина помнят. А освен това никой не учи младите на истинската българска история, българите бяха принуждавани насила да се обявяват не за българи, а за членове на една измислена нация, т. нар. Македонска такава – измислена от Коминтерна по политически причини. Това е, което никога не бих простил на тези хора. Може сега между тях да има и достойни, но наследството, което имат, е толкова тежко, че те не заслужават никакво опрощаване.

Как бихте коментирал случая с медицинските сестри – връщането им и дадените привилегии?
Бих могъл да коментирам, едва когато  бъдат преведени на български както обвинителният акт срещу тях, така и присъдата, защото не е тайна, че те са обвинени не само в това, което е абсурдно – в заразяване на децата в Либия, но и с други престъпления, с които не могат да се гордеят, ако са ги извършили.
Но общо за тях мога да кажа, че ме учудва тяхната алчност по отношение на народа, от който произхождат при положение, че мнозинството от българския народ живее в абсолютна мизерия, за разлика от едно малко малцинство от хора, придобили богатства по нечестен път. Но компенсация от българската държава да искат - това е наглост.

 

Какво трябва да се случи в съдебната система?
Аз не виждам да има причина да се променя съдебната система, защото нашата нова конституция, макар и да съдържа някои слабости, е демократична и най-важното - обяви принципа за разделение на властите. Сега с тези изменения, които станаха, силно се накърни този принцип и ако нещо трябва да се направи, то е да се върне старото положение и съдебната система да бъде напълно независима.

За какво съжалява и за какво не Иван Татарчев? Каква е житейската Ви равносметка?
По време на комунизма… Репресиран съм. Реабилитиран съм като репресиран. Минал съм през най-тежките изтезания, но не съжалявам, защото това ми създаде една идеология, която никога не съм я променил. Също така, след като завърших висшето си образование, не ми разрешаваха да работя по специалността си девет дълги години… и затова не съжалявам, защото тази работа ми даде възможност да направя някои равносметки, които са ми служили като пътеводна звезда. За себе си мога да кажа, че след смъртта на своите родители единствено обичам своята родина България. И може би въобще не съм млад, но винаги бих дал живота си за нея. Както и за другата светла дума, която се нарича Свобода.

А всички дела, които започнах във връзка с лагерите на смъртта, след изтичане на мандата ми бяха прекратени с мотива, че има давност. Аз лично…. косите ми настръхнаха, когато при разследването разбрах какви безобразия са били извършвани в този лагер на смъртта край Ловеч. За съжаление след това се прие, че има давност и се прекратиха. Впрочем вече бяха останали само двама от подсъдимите – главният подсъдим, чиято щерка сега се разхожда с милиони в южноафриканксия съюз, почина, а на делото заяви, че той е бивш зам.-министър на вътрешните работи и известно време е изпълнявал и тази длъжност, а на въпроса какво образование има, той каза, че има незавършено основно образование. За него се изясни, че когато е посещавал лагера край Ловеч, винаги режимът е ставал все по-тежък. Но него го прибра Рогатия, не заслужава за него да се говори, но на неговата дъщеричка бих задал въпрос – откъде има тези милиони, с които живее в Южна Африка, защото е известно, че в южноафриканския съюз, за да останеш да живееш, трябва да внесеш една огромна сума, а тази сума е явно от къде е дошла. Сега разбрах, че е осъдена на седем години затвор за източване на една от българските банки, а дали тази присъда ще остане и това не ми е известно. Не е чудно да бъде помилвана от президента, който също е бил сътрудник на зловещата ДС.

Какво се променя за човек на Вашите години?
Моите възгледи не са се променили още от дете. Аз от дете съм антикомунист. Може би заради жертвите, които е дала моята фамилия, в резултат на действията на комунистите, и в борбата за свободата и обединението на България. Моят дядо е убит 1917 година като кмет на град Ресен, чичо ми беше осъден на смърт на един от скопските процеси през 1945 година, братът на моя дядо, основател на ВМРО, отива в Диарбекир, а по майчина линия моят дядо е първият главен прокурор в България.

Какво е посланието Ви към младите?
Моето послание е повече да четат, защото това, което им се сервира в техните учебници, няма нищо, от което могат да научат нещо. Но има достатъчно литература да четат и най-важното – да не забравят, че са българи, защото напоследък за съжаление българите намаляха. Истинските българи – това имам предвид.

Какви книги четете? Имате ли любим автор?
Любими автори… Художествена литература. Сега по-рядко нямам възможност. Имам огромна библиотека с предимно историческа и правна литература. Сред любимите ми автори са Мопасан, Хемингуей. От българските - Алеко Константинов, чийто произведения препрочитам с удоволствие, Чудомир и много други.




Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: aidriell
Категория: Технологии
Прочетен: 682208
Постинги: 178
Коментари: 189
Гласове: 881