Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.01.2012 21:15 - Исус Христос самият Бог или син на Бог и за почитанието на иконите и идолопоклонството за или против
Автор: aidriell Категория: История   
Прочетен: 4273 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 08.03.2012 17:15


На моите въпроси отговори обширно Отец  Стоян
Затова и реших буквално да цитирам  отговора :



Господ Иисус Христос e син на бог и самият бог

Мили приятели,

Този въпрос вълнува немалко човеци и те проявяват съмнения в божествеността на Господ Иисус Христос.
image
Но нека най-напред чуем какво казва Сам Той. На въпроса на първосвещениците: "Заклевам Те в Живия Бог, да ни кажеш, Ти ли си Христос, Син Божий? Иисус отговаря: ти рече" (Мат. 26:63-64), т.е. "Аз съм" (Марк. 14:62). На ап. Филип Той казва: "Толкова време съм с вас, не си ли Ме познал, Филипе? Който е видял Мене, видял е Отца, и как ти казваш: покажи ни Отца? Не вярваш ли, че Аз съм в Отца, и Отец е в Мене?" (Йоан. 14:9-10).

В св. Евангелие има още много свидетелства, които удостоверяват, че наистина Иисус Христос е Синът Божий, очакваният Месия, за Когото говорят пророците във Ветхия Завет.

image

Евангелието е история за Иисус Христос, написана от очевидци и ученици на Спасителя, от апостолите, които откровено говорят за своите постъпки, за своето малодушие и неверие, за своите съмнения, но които след възкресението на своя Учител са дали и живота си за разпространението на проповедта за Разпнатия.

Сравнете светлата личност на Господ Иисус Христос с най-знаменитите хора. Всички те умират тук на земята. Преди това тяхното поприще е било шумно, те са впечатлявали света... А след тяхната смърт какво остава?

Само Иисус Христос живее във вековете и ще пребъде вечно. Той присъства в света днес, както и през изминалите двадесет века. Той е обичаният и отхвърляният, защитават Го и Му се противят, приемат Го и Го отричат, както и в дните Му на земята. Той живее в милионите човешки сърца ­ говори, повелява, учи, запрещава. Той живее в Православната църква. Божият храм е Неговият дом, но Той живее и в сърцата на всички, които Го призовават. Християнството е продължение на живота на Иисус Христос тук на земята през всичките векове. Ученията преминават, всичко умира около Него, но Той вечно ще живее и съществува, следователно Той е над човека, Той е Господарят на живота, Той е Властелинът на света ­ Господ Бог Вседържител.

Иисус Христос е образ на съвършенството. Той ни учи: "Бъдете съвършени, както е съвършен и Небесният Ваш Отец" (Мат. 5:48). И Неговото учение, пропито с неизмерима нравственост и обич към хората, е пътят, по който трябва да вървим. Не може да се прави сравнение между Него и онези добродетелни хора и благодетели на човечеството, на които се е чудил древният и днешният свят. Защото във всяко човешко съвършенство има недостатъци. Даже самите светии ­ тези славни проповедници на вярата ­ са само Христови подражатели. Всичко бледнее пред Неговата светлина, както изкуствените светила пред слънцето. Защото Сам Господ Иисус Христос е казал: "Аз съм светлината на света" (Йоан. 8:12).

Божественото слово, което вече 20 века се изучава от великите гении на човечеството, което се оспорва от ненавистни ците ­ това слово не е могло никога да бъде изобличено в заблуждение и от най-злите Негови противници. То всякога остава като "светлина на света", и всеки враждебен опит оправдава предреченото от Спасителя: "Небе и земя ще премине, ала думите Ми няма да преминат" (Мат. 24:35).

Христовото слово е основа на новото наше общество и е станало пътеводен светилник на разума и на истинската философия. "Никога човек не е говорил тъй, както Тоя Човек" (Йоан. 7:46) ­ възклицавали иудеите.

Христовите думи сами доказват и утвърждават Неговото Божество. Господ нарича Себе Си ­ Месия, Спасител, живот, истина, "хлябът на живота" (Йоан. 6:48), Христос, Син Божий, Бог. Синът Божий това не е просто праведен човек или пратеник Божий, а предвечното Слово Божие, Второто Лице на Св. Троица, Единородният Син Божий, Бог единосъщен на Отца и Духа Светаго.

"Ако си Ти Христос, кажи ни открито" ­ питали Го иудеите. А Той им отговаря: "Казах ви, ала не вярвате; делата, които Аз върша в името на Моя Отец, те свидетелстват за Мене... Аз и Отец едно сме" (Йоан. 10:24, 25, 30). Но наместо да повярват в Неговото слово, иудеите искат да Го убият с камъни, защото "Ти, бидейки човек, правиш се Бог" (Йоан. 10:33).

Друг път, като поучавал дошлите при Него иудеи, Той им казал: "Защото, както Отец възкресява мъртви и оживотворя ва, тъй и Синът оживотворява, които иска. Та всички да почитат Сина, както почитат Отца. Който не почита Сина, той не почита Отца, Който Го е пратил" (Йоан. 5:21, 23).

Когато сестрата на умрелия вече Лазар, Марта, изявила скръбта си, но и надеждата си пред Иисус Христос, Той й рекъл: "Аз съм възкресението и животът; който вярва в Мене, и да умре, ще оживее. И всеки, който живее и вярва в Мене, няма да умре вовеки. Вярваш ли това? Тя Му дума: да, Господи, аз вярвам, че Ти си Христос, Син Божий, Който иде на света" (Йоан 11:25-2

Почитането на иконите не е ли идолопоклонство?

Приятелю,

Никога не трябва да се боиш, когато следваш правилата на Православната църква. Не се плаши от ония, за които "мъдростта на тоя свят е безумство пред Бога, както е писано: "Той улавя мъдрите в тяхното хитруване" (1 Кор. 3:19). Техният път е опасен и криволичещ. По-добре е да вървим по стъпките на вселенските отци, които мъдро са решили въпросите на вярата.
image
Нима не знаят противниците на иконопочитанието, че още във Ветхия Завет Бог е заповядал на Моисей да се направи "Кивот на Завета, окован отвсякъде със злато, а над него да бъдат Херувими на славата", изваяни от злато ­ така че самата скиния била образ на онова, което е било показано на Моисей в гората (Изх. 28:36, Изх. 31:2-3, Изх. 37:7).

Ако Моисей и свещениците се молели на Бога пред Ковчега (Изх. гл. 30), кадели пред него тамян и горели огън (Лев. гл. 6), кланяли се и на огнения стълб (Изх. 28), както и на медната змия, и не били идолопоклонници, ние, православните християни, не можем да дръзнем да ги наричаме идолопоклонници, защото те се кланяли на Бога и на светите Негови изображения, сътворени по Негова заповед.

И тъй, ти виждаш, че християнската Църква е приела почитането на св. икони от Ветхозаветната църква, а още по-важното, приела го е от Самия Христос, Който според Преданието изпратил изображението на Божествения Свой лик на болния едески цар Авгар и той се изцерил. Пак съгласно св. Предание св. ап. и евангелист Лука пръв нарисувал образа на Божията Майка заедно с Предвечния Младенец.

Ние почитаме св. икони не заради веществото им или художествения образ, а защото са възпоменателно знамение на свещените предмети, както и Скинията, която била според св. ап. Павел "образ и стена небесних"? Ние отдаваме внимание и на думите на св. пророк и цар Давид: "Аз пък, по Твоята велика милост, ще вляза в Твоя дом и ще се поклоня на светия Твой храм със страх пред Тебе" (Пс. 5:8), и още: "Превъзнасяйте Господа, Бога нашего, и се покланяйте на подножието Му: то е свето" (Пс. 98:5).

Като почитаме иконите, ние не ги боготворим. Като се кланяме на образа, ние въздигаме ума и сърцето си към първообраза, към светия човек и Бога, на Когото се молим. Като почитаме и коленичим пред Кръста Господен, ние не на веществото се покланяме, а на Христос, Който е бил разпнат на него. Така ни учат вселенските отци. А Седмият вселенски събор, като предал на анатема ония, които не почитат св. икони и ги наричали идоли, също разпоредил да се отлъчат и тези, които боготворят самите икони като вещество и материя.

Безброй чудеса са ставали чрез св. икони с вярващите във всички времена. И как да не ги приемаме, когато те са похвала за Божията църква и прослава на Божиите угодници, като те са и свидетелство за Божия Промисъл и сила, и награда за вярата на християните.

И защо, кажи ми, приятелю, Всемогъщият Бог да не може да направи от св. икони свещени съсъди, чрез които Той подава благодат на вярващите и смирените по сърце?

И тъй, нека не се страхуваме да коленичим и със силна вяра да просим милост от Господа пред светите образи на мъчениците и на св. Богородица ­ тези наши всегдашни ходатаи пред Неговия престол. Защото знаем от св. Евангелие, че сърдечната изява на вярата в Господ Иисус е била свидетел на много чудеса, които Той е извършил и над живи, и над мъртви.
Да откриеш себе си чрез Господ Иисус Христос.Светите отци казват че от него ни дели молитвата  : Господи Иисусе Христи помилуй мене грешния.Моли се .







Гласувай:
5



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: aidriell
Категория: Технологии
Прочетен: 683411
Постинги: 178
Коментари: 189
Гласове: 882