Постинг
22.04.2012 14:51 -
Свободната ни воля и избор в капитализма.
Автор: aidriell
Категория: Забавление
Прочетен: 3166 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 18.05.2012 10:56
Прочетен: 3166 Коментари: 1 Гласове:
4
Последна промяна: 18.05.2012 10:56
Изборът е основата върху която се гради маркет капитализмът.
Елегантни модели са разработени от психолози върху това как действат и вземат решения хората с цел масова манипулация на съзнания.
Да бъдеш възприеман от другите като успял,амбициозен богат в това се крепи силата на капитализмът .
Създадени са кумири (холивуд и мас медии ) които ти казват че всичко е възможно и че всичко става.
Психологически погледнато всеки избор създава дискомфорт,безпокойство,тревога,загриженост понякога и страх .
Моделът на избора работи така :
Ако взема евтино всички ще ми се смеят.
Ако взема скъпо- може и да не ми стигнат парите (ще съм ОК в очите на останалите )
Ако взема нещо тривиално по средата ще съм като всички в общото и няма да блестя - ще съм безличен .
Едната страна е че като казваме " ще ни се смеят " ние неволно признаваме че ни пука за мнението на другите
По лощо - мнението на другите е фактор номер едно от първостепенно значение за нас.
Как те ни виждат ,възприемат,очакват е по важно за нас .
Възприятието им за нас и възприятието на всички около нас изведнъж стават по важната сила отколкото самото АЗ и нашите реални нужди.
Така всеки един наш избор който трябва да направим се явява източник на стрес,страх,безпокойство,дискомфорт,тревога дали ще задоволим отговорим на гледната точка на другите.
Вашият индивидуален избор в този контекст става това което искат и избират те.
Ние целенасочено избираме това което избират другите като се стараем да им се харесаме изцяло.
Голямата дилема идеализъм.
Идеализъм е когато ние се опитваме винаги да вземем и направим перфектният,идеалният правилният избор като се оправдаваме и доказваме правотата си на избора с думички като идеален,перфектен,най добер.
Това е и причина за смяна на партньори,коли,къщи,вещи всичко.
Константно сме в търсене на правилният и идеален избор но то води и своите последствия .
Вечно сме незадоволени в търсене на идеалното,още по доброто и перфектното .
Всеки избор обаче е свързан със загубата на нещо .
Когато избираш едно ти същевременно губиш всички останали алтернативи .
Подсъзнателно ние автоматично търпим постоянен дискомфорт и безпокойство от това в вид на тревога,загриженост,страх.
Подсъзнателно сме наясно че губим по нещо при всеки наш избор и това е причина примерно когато отидем в магазина все да има какво да желаем още и още.
Има моменти в който ние вярваме в неща които са неверни.
Ако се замислим ние просто претендираме че вярваме но всъщност вярваме изцяло в това в което вярват другите .
Целта е да не обидим себе си и най вече околните или да не изпаднем в неловко и смешно положение пред тях .
Ако секс живот ви е скучен ...
Едва ли не нещата които искате да опитате и експериментирате са в сферата на фантазии то за пред приятели вие се представяте експертно,блестящо и като капацитет .
Дума да не става да си признаете че никога не сте имали реално опит на първо място да експериментирате.
Примерът е абстрактен но описва в почти всички сфери човешките взаимоотношения които масово използуват феномена да създадеш измислена вяра в вярата .
Днешният маркет капитализъм е деструктивна сила и деология на избора.
Ние се възприемаме в съответствие с тази идеология малко или повече.
Ние възприемаме че нашето ядро от ценности е виновно за всеки един наш неуспех,провал или грешка в нашият живот -професионален или личен той.
Всъщност никога на първо място в маркет капитализъм това не е зависело изцяло от ВАС.
Така уволнението от работа се превръща автоматично в самообвинение към самият вас а не към първо причината за това уволнение.
Дискомфорта,стреса,безпокойството,срама че си беден,безработен и хиляди други причини завъртат спирала в която дори много силни хора завършват живота си катастрофално.
Което остава обаче е тъжна равносметка от 30 000 българи които се самоубиха само в началото на 10 те години пурвоначален преход.
Идеологията на капитализмът прокламира че изборът е ваш и всеки може да постигне.
Деца,кариера,перфектно тяло,партньор,къща
кола,кредит,яхта,пари,респект,обществено положение.
Специално са създадени еталони за мярка на човека в капитализмът които количественно да ви характеризират вие какъв човек сте .
Всички извън това са квалифицирани като аутсайдери,терористи,анархисти.
Изборът и индивидуализмът и моженето са издигнати в култ в капитализмът.
Неможещите съставляват работната сила която чрез много работа и предприемчивост един слънчев ден им е обешано да се превърнат в на така наречената дребна буржоазия на която с доста "работа" капитализмът обещава да издигне до едра бържоазия .
За да постигнеш всичко обаче трябва и рецепта, а тя включва :
Качествено образование
Специални умения и качества
Работа и предприемчивост
Маркет капитализмът е най изключително манипулативната система създавана някога .
Mind controll и brain washing на екстремум където са включени всички мас медии и всичко е една огромна по размерите си машина за промиване на мозъци.
Система сее пропаганда денонощно и неуморно за да пропагандира що е то истинският човек и как трябва да изглежда и да действа той .
Как би трябвало да живеете живота си вие,децата ви и всичкиб около вас .
Какво се очаква от вас,нея,него .
В крайна сметка въпросът е вие чий живот живеете-Своя или нечий чужд ?
В система от шаблони,фалшиви идеи и идеали и масова манипулация на съзнанието от люлка до гроб
маркет капитализмът създава субективни нагласи у вас и у всеки един индивид .
Колкото по Advanced Market Capitalism има толкова по бързо се трансформира всичко около вас и животът ви .
Капитализмът всъщност разрушава невидимо .
С огромен трафик,дълго работно време,забързан начин на живот,хипер стрес,надревара ,конкуренция
масова манипулация,маркетинг,константна консумация,продукти,марки.
Всичко това което никога не е било вашият избор на първо място.
Всъщност изборът в капитализмът е имплантирана идея в главата и съзнанието ви.
Тази оригинална идея е родена в главата на огромен маркетинг отдел раборещ за Кола, Интел ,Пепси,Епъл или която и да било марка .
Идеята е имплантирана подсъзнателно в вашето съзнание така вие сте я прегърнали като свой собствен избор -съзнателен свободен избор.
Всъщност никога не сте били по далече от свободният избор.
По бързо и по бързо с цената на кредитни линии с който пчеличките купуват и гарантират своята вечна робска задлъжнялост .
Да,но и дългосрочнатата свръх доходност на шепата управляващи на върха .
В даден момент всеки един индивид достига критично ниво на BrainWashing където той наистина започва да вярва непринудено и искренно че той наистина не е роб в системата .
Вместо това парадоксът е че
пчеличката започва истински да си вярва че тя е господар на живота -The master and comander .
Всъщност никога не е билa по далеч от управлението на своя собствен живот .
Вярата че контролираш когато всъщност си контролирания се внушава чрез медиите с думи като :
Свобода
Демокрация,
Независимост,
Свободен избор ,пазар ,инициатива
Внушенията в съзнанията на хората работят така че кошерът с пчелички да лети с вярата че всяка една от тях е "THE MASTER AND COMANDER " в живота си.
Пчеличките са убедени и вярват че контролират всичко .
Вярват че са свободни и успели и почват да гледат презрително надолу към падналите си събратя.
Вярват че всичко зависи от тях докато руската рулетка се завърти и не ги прати и тях отдолу.
А падането от високо боли.
" Не съди за да не бъдеш съден.
По начина по който съдиш -ще бъдеш съден и ти .
Стандарта по който мериш с същият ще бъдеш измерван и ти .
Защо виждаш треската в окото на брат си а не забелязваш гредата в своето собствено око .
Как може да кажеш на брат си -дай да извадя треската ти когато гредата в своето собствено око си стои безумецо лицемерен ?
Първо извади гредата от собственото си око,виж ясно света и тогава извади треската от окото на брат си "
.
Следващ постинг
Предишен постинг